zaterdag 12 mei 2012

MonChou taart en cupcakes (recept)

Afgelopen vrijdag had ik weer 'bakkriebels'... Ik had al een tijdje een toef in gedachten en om die te kunnen opspuiten heb je cupcakes nodig! Dus mocht mijn Kenwood weer wat cupcakebeslag draaien, die ik vervolgens verdeelde over de rood met wit gestipte cupcakepapiertjes.

De toef heb ik zelf verzonnen, tenminste... niet helemaal. Toen ik nog thuis woonde, maakten we vaak voor de zondag MonChou taart. Niet met zo'n pak van Dr. Oetker, maar gewoon helemaal zelf.
Het stelt niet veel voor, maar het is ontzettend lekker! Ik zet het 'recept' hier gelijk even neer.

MonChou taart:

Neem een kuipje MonChou en mix even, zodat het zacht wordt. Giet er een (groot) bekertje slagroom bij en mix het stijf.
Neem een kant en klare bodem en verdeel het MonChou-slagroom mengsel erover.


 Verdeel vervolgens een blikje vlaaivulling (aardbeien of kersen) er over.


Klop nog wat slagroom (met suiker) stijf en schep of spuit dit op de taartpunten.
Serveer de punten gelijk, want vaak zakt de vulling een beetje van de bodem af en dat staat wat minder mooi.

Echt ontzettend lekker en ook ontzettend simpel!

Maar even terug naar de cupcakes! Ik wilde een toef maken, die hetzelfde smaakte als die lekkere taart van mijn moeder. Ik heb de MonChou ook deze keer even gemixt en vervolgens de slagroom erbij gedaan. Tijdens het mixen van dit mengsel heb ik een zakje Klop-fix van dr. Oetker toegevoegd. Dit zorgt er voor dat de toef niet in gaat zakken.

Ik heb vervolgens een eetlepel vlaaivulling toegevoegd (die ik eerst gepureerd had), maar dat kan net zo goed een lepel jam zijn. Let er dan wel op dat er geen stukken aardbei in zitten ,want die gaan niet door een spuitmondje! Met een spuitzak heb ik vervolgens toeven gespoten.



Ze waren heerlijk! En er zitten er nog 15 in de vriezer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten