maandag 16 juli 2012

Leuk, die nieuwe kleurtjes...!

Wat een weertje toch in ons landje! Dit is m'n 2e week van de zomervakantie en het kan echt niet slechter... Maar laten we het positief bekijken: ik heb nog nooit zoveel gesopt in de zomer! Meestal is het toch wel droog en dan ga ik graag naar buiten met Julia of lekker in de tuin zitten. Maar dat is er nu niet bij, dus ga ik maar aan het werk.

Vandaag heb ik mijn overvolle hobbykamer uitgezocht, gesopt en opgeruimd. Nou, dat was echt nodig! Vier dozen vol rommel zijn de container in gegaan. Alle kastjes zijn leeg geweest en opgeruimd, heerlijk! Nu weet ik weer hoeveel hobbyspullen ik eigenlijk heb en hoeveel ik nog niet eens gebruikt heb....

Nog een voordeel van opruimen is, dat je veel ideeën krijgt. Tenminste ik wel. Ik zie dan materialen waarvan ik niet wist dat ik ze (nog) had en dan gaat het vanzelf. Nu had ik nog niet genoeg ideetjes voor de hele zomervakantie (en die van de komende 5 jaar), maar toch.....

Nu alle bestellingen allemaal klaar zijn, kan ik weer lekker 'vrij' aan de slag. Gewoon maken wat in je op komt, dat is het leukste (eerlijk gezegd).

Afgelopen week kwamen er nog wat kralen binnen. Waaronder roze houten kralen, met zilveren 'spatjes'. En die kleuren toch zo mooi met wit en met grijs en met m'n favoriete cameetjes.
Kijk maar mee:





En allemaal gaan ze natuurlijk weer de webshop in ;-). Voor degene die niets met deze kleuren hebben, ook nog wat andere combinaties:



Vorige week zaterdagavond heb ik een beginnetje gemaakt aan een jurkje voor Julia. Echt weer leuk om te doen, zeker als het zo'n klein maatje (80) is. Het patroon komt uit de Knippie (nr. 3 van 2012). Als je uitrekent hoeveel het jurkje dan eigenlijk kost...: onder een tientje! Het is dus niet alleen leuk om te doen, maar ook goedkoop. Alleen moet je de arbeidsuurtjes dan niet mee rekenen, dan wordt het wel duur haha, want ik doe er wel even over, vandaar maatje 80 (ze heeft nu mt 62).

Hier een fotootje van het patroon en de stofjes. Het bovenlijfje maak ik van de kleine stipjes en de rok van de grote stippen.


Dat was het weer voor vandaag! Morgen ga ik 60 cupcakes bakken en ongeveer 200 bloemetjes maken en 60 keer de letter 'A', voor een bestelling. Mijn familie kan waarschijnlijk wel raden voor wie dat dan is... De foto's volgen natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten