vrijdag 13 juli 2012

Eindelijk weer eens een taartje!

Het was al heel erg lang geleden dat ik een taartje had gemaakt. Ik heb het even nagekeken, dat was op 30 april! Maar om nu een 20 cm doorsnee taart te maken, vond ik ook weer een beetje teveel van het goede. Want ja, het moet toch allemaal opgegeten worden!

Dus heb ik gekozen voor een taartje van 10 cm doorsnee. Daar kun je dan 4 stukken taart uit halen en dat was precies genoeg voor vanavond bij de koffie (niet wij samen hoor, maar met m'n broer + vriendin). Ik had alleen niet zoveel tijd om uitgebreid te decoreren, want bij Julia komen d'r tandjes door, dus dat is veel bij mama willen zijn...

Ik heb de blauwe mat van Wilton gebruikt om te decoreren. Dat gaat snel en je hebt alle vormpjes bij elkaar. Ook had ik die nog niet uitgeprobeerd, dus dat leek me wel leuk. Volgens mij is tie aardig gelukt, beter dan de vorige keer in ieder geval (het  DUPLO taartje). Het bekleden van een 10 cm doorsnee taartje is veel lastiger dan een 20 cm. Omdat het zo'n klein taartje is, moeten de vouwen nog meer weggestreken worden. Dat gaat lastiger en zorgt sneller voor vouwen en kreukels.

Maar goed, het is aardig gelukt dus en hij smaakte heerlijk! Twee lagen aardbeien-slagroom bavarois en afgesmeerd met meringue botercreme. Een laag witte marsepein erover en decoraties van fondant. De kleuren kloppen niet echt op de foto. Het groen was frisser en het roze was knalroze! Ik weet ook niet hoe dat kan...



Ik was er, opgeteld, ongeveer 1,5 uur mee bezig en hij was in 10 minuten op....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten