dinsdag 19 november 2013

Taart!

Tsja, ik kon geen naam verzinnen voor deze taart! Het is ook zo'n bijzonder thema, dat is niet echt in 1 of 2 woorden te beschrijven...

Het is een taart voor iemand die voor langere tijd naar Afrika vertrekt om vrijwilligerswerk te gaan doen. Of ik daar een passend taartje voor kon maken. Natuurlijk, alles kan (bijna alles haha) maar echt een idee had ik nog niet.

En toen was daar de dag, dat de taart gemaakt moest worden. Even googlen leverde ook niet veel ideeën op. Ik heb toen een plaatje van Afrika uitgeprint en uitgesneden uit groene marsepein. Voor de bekleding van de taart heb ik lichtblauwe en witte marsepein gemengd en niet volledig doorgekneed.

Verder zag ik op internet een eenvoudig vliegtuigje, waar ik me nog wel aan durfde te wagen. Met een eetbare stift heb ik een stippellijntje gezet naar Kaapstad. Kaapstad had ik 'gemarkeerd' met een soort punaise. Met rode letters vervolgens de 'naam' en Zuid-Afrika erop en klaar was de taart!



 
 
De ontvanger was blij verrast. Ze had me namelijk helemaal vrijgelaten en dan moet je maar afwachten wat het wordt...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten