maandag 2 september 2013

Cupcakes met slagroom-mascarpone toef!

Afgelopen weekend heb ik weer een keertje cupcakes gebakken. Dat was al weer een tijdje geleden...
Ik maakte 4 grote cupcakes (met behulp van bijna 2x zo grote cupcakepapiertjes) en een aantal normale maatjes.

Tegenwoordig zet ik al mijn bakactiviteiten ook op facebook en dat ziet mijn buurvrouw ook! Dus dan komt er zo'n hintje terug, of er toevallig nog wat over is haha. Een aantal ervan verdween dus over de schutting en de rest ging de koelkast in voor zondag.

De cupcakes zelf waren niet zo bijzonder. Gewoon gemaakt met de mix van Funcakes. De toef wel, al is tie erg simpel. Ik had namelijk nog slagroom, mascarpone en verse aardbeien in de koelkast. Allemaal erg lekker, dus als je dat 'mengt' kan het toch niet ineens vies worden?

Receptje

Nodig:
Een bekertje slagroom
3 a 4 lepels suiker
Een grote opscheplepel mascarpone
Aardbeien
(Cupcakes)

Klop de slagroom met de suiker stijf. Roer de mascarpone even door, zodat het zacht wordt en voeg toe aan de slagroom. Klop op lage snelheid door.
Prak een aantal aardbeien fijn met een vork en voeg toe aan het slagroom-mascarpone mengsel.

Spuit er een mooie toef van en decoreer met een half aardbeitje.


Eetse!

1 opmerking:

  1. Simpel kan ook zo lekker zijn, jammie! En waar blijven de foto's van het rokje?

    BeantwoordenVerwijderen