woensdag 18 september 2013

200 cupcakes en hard werken voor een verkoping

Voor 7 september had ik een bestelling cupcakes: 200 om precies te zijn. Het waren cupcakes voor een 'kraamreceptie' van een adoptiejongetje. Het grootste aantal wat ik tot nu toe als bestelling heb gemaakt is 150. Ik dacht: die 50 meer moet ook wel lukken....

Nou ik heb het geweten zeg! Op zich is 200 wel te doen (al ruik je een dag lang in heel je huis en kleding cupcakes), maar als het weer niet mee werkt, wordt het ineens veel moeilijker! Het was in dat warme weekend. De luchtvochtigheid was hoog en van de 200 gebakken cupcakes mislukten er 60!!! De papiertjes lieten zo erg los, dat ik ze echt niet ko gebruiken! En wat doe je dan? Een paar keer hard zuchten en er gewoon nog 60 bakken. Toen kon ik echt geen cakeje meer zien...

Het opspuiten van de toef ging gelukkig goed. Met mijn Kenwood machine hoefde ik maar 3 hele grote hoeveelheden vanillecrème te maken en het spuiten ging vrij snel. Vervolgens de eetbare fotootjes erop en klaar...

En daar was ik heeeeel erg blij mee, pfff (ik heb er zelfs een BBQ voor op moeten geven)

Door alle stress, ben ik voor het eerst vergeten een foto te maken! Dus helaas...

Verder heb ik nog heel wat haarspeldjes, armbandjes, kettinkjes en haarbandjes gemaakt voor de verkoping op 21 september.


Op 5 oktober sta ik op de kinderkledingbeurs in Elim en op 2 november op de vrouwenverenigingverkoping (ook in Elim).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten