dinsdag 26 februari 2013

Idee 2: kaas-uienbrood

Vandaag recept 2! Ik smokkel wel een beetje, want het is nu woensdag, maar ik sla het bericht op op dinsdag haha. Ik zou het gisteren al posten, maar door allerlei dingen, was het ineens te laat om nog te doen. Ook was het brood pas gistermiddag klaar...Maar, wel heel lekker! Misschien heb je het recept pas al voorbij zien komen bij de Lidl, het komt van een receptkaart van deze winkel!

Recept kaas-uienbrood

Nodig:
300 g bloem
1 tl paprikapoeder
100 g gemalen geraspte oude kaas
Eventueel 2 zongedroogde tomaatjes in dunne reepjes gesneden (heb ik niet gedaan, daar houden wij niet zo van)
3 uien
Zout
2 dl water
5 g gist

Hoe maak je het:
Kneed de ingrediënten voor het deeg goed door (bloem, zout, water en gist).



Laat de deegbal in een met olie ingesmeerde kom onder een vochtige keukendoek ca. 40 minuten rusten in een warme omgeving.

 

Maak de uien schoon, halveer ze en snijd ze in hele dunne partjes. Kook de uien 1 minuut in een pan met water en giet ze af.



Verwarm de oven voor op 180ºC. Als het deeg gerezen is, leg dit dan op een met bakpapier beklede ovenplaat.

 
Druk het deeg iets plat (en leg de zongedroogde tomaatjes erop) leg daarop de uien en strooi de kaas erover.



Strooi het paprikapoeder erover en bak het brood af in een voorverwarmde oven (180ºC) in ongeveer 40 min.


Ik sneed steeds een stuk van het brood af en halveerde dat (horizontaal) en vulde het met kaas, heerlijk!

Succes en eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten