maandag 8 oktober 2012

Taart en Trends 2012!


Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver: de Taart en Trends 2012. Het was alweer de 5e keer dat deze beurs gehouden werd, maar voor mij was het de eerste. We moesten er wel wat voor over hebben hoor! Op zaterdagmorgen om kwart over 7 uit bed en twee keer op een dag anderhalf uur rijden. De heen weg ging nog wel, maar de terugweg....pfff wat was ik moe van dat slenteren en kijken!

Maar de beurs was fantastisch! Enorm veel kraampjes met allerlei mallen, uitstekers, bakblikken, rolstokken met motief en zo kan ik nog wel even door gaan! Veel kramen en winkels uit Nederland, maar ook de bekende Karen Davies (VK), Bettina Schliephake (Duitsland) en Frances McNaugton (VK) waren aanwezig en gaven kleine demonstraties in hun stand. Overal stonden prachtige taarten en mooie boetseersels. Als je daar loopt, besef je dat je eigenlijk he-le-maal niks kan, vergeleken met deze mensen...

Maar goed, dat mag de pret niet drukken. We hebben het enorm naar onze zin gehad. De wedstrijdstaarten stonden boven allemaal opgesteld, met hekken ervoor (zodat iedereen met z'n vingers er af blijft...). Dit stond er onder andere:









En...de allergrootste dummy stapeltaart (neptaart), die ik oooit gezien heb:



Geweldig toch!? Voorlopig nog genoeg te leren haha...

Natuurlijk heb ik het een en ander gekocht. Ik pin altijd een bedrag en dat 'mag' ik dan uitgeven! Want anders ga ik mijn budget al-tijd te boven. Dit heb ik gekocht:


Een boetseerpakket voor een een bruidspaar, een set impressiematten voor 'tas-taartjes', drie mallen voor strikken, een uitstekerset voor een babyschoentje, twee reliƫfrollertjes en een set Sillis (om zelf mallen te maken). Verder had ik met mijn entreekaartje een 'gadgettas' gewonnen. Daar in zat o.a. een ovenhandschoen en een Mjam taart (tijdschrift).

We hadden ons thuis al ingeschreven voor een workshop rozen maken. Dat was fantastisch! Eindelijk kan ik een mooie roos maken. Ik heb het al zo vaak geprobeerd, maar verder dan 3 of 4 blaadjes kwam ik niet! Dan klopten de blaadjes niet meer en stopte ik er mee. Nu weet ik hoe je de blaadjes opbouwt en hoeveel je er nodig hebt van elke maat. En ik heb nu het goede materiaal! Want dat heb ik ook gekocht...


Zo is de roos geworden (helaas aan de onderkant plat, doordat die de hele middag plat in de tas heeft 'liggen uitharden'.


En aan het einde van de dag, gingen we tevreden en moe terug (en kwamen we heerlijk in de file ;-)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten