zaterdag 13 oktober 2012

Dessert buffet

Afgelopen week (en ook al wat momenten daarvoor) ben ik heel druk bezig geweest met het voorbereiden en maken van een dessert buffet voor ruim 60 personen. Ik was in eerste instantie gevraagd voor het maken van een paar bavaroisetaarten. Maar goed, als je zo iets aan mij vraagt, zie ik gelijk allemaal beelden van een prachtig opgemaakt buffet, met soesjes, fruitsalade, kleine glaasjes met de heerlijkste vullingen enzovoort!
Dus zei ik: 'zal ik ook de andere dingen regelen/kopen/maken? We gaan toch binnenkort naar de Makro...'
En dat was natuurlijk prima.

Ideeën had ik genoeg, want ik had net een nieuw boek voor mijn verjaardag gekregen. Het boek 'Dessert tables' van Monica en Saskia Kühne. Hun eerste boek (Taart!) heb ik ook en dit tweede deel stond al een tijdje op mijn verlanglijstje:



Het is een fantastisch boek! Ze hebben werkelijk aan alles gedacht. De aankleding van de tafel, bijpassende decoraties, taarten, chocolaatjes, cupcakes, toetjes.... Allemaal even mooi en lekker (volgens mij) en prachtig neergezet.

In dat boek staat bijvoorbeeld een recept voor Panna cotta (soort pudding), maar ook een recept van een taartje met een laagje aardbeienmousse en twee laagjes yoghurtmousse. En ook ongebakken cheesecake (zoet toetje van cream cheese/slagroom met een toef van frambozenmascarpone en een koekjesbodem).

Verder wilde ik een fruitsalade maken, een aardbeienmousse-taart en een vanillemousse-taart, wat cakepops en ruim 60 minicupcakes. Daarbij gekochte slagroomsoesjes, vanille- en aardbeienijs, truffels en bonbons. Dat kopen was niet zoveel werk, maar het maken van al die dingen natuurlijk wel. Maar daar kom ik altijd pas achter op de dag dat ik moet leveren....haha.

Om een uur of acht ben ik het buffet op de locatie gaan neerzetten. Het zag er geweldig uit, zo bij elkaar. Ik had van die cakedrums (dikke, kartonnen taartplaten, met een zilverkleurig laagje) en een aantal taartenstandaards om de spullen op te zetten.

Lekker strak...

De hele tafel...
60 glaasjes panna cotta met aardbeiensaus...
Fruitsalade, soesjes en de 3 moussetaarten...

Plekje voor het ijs...
Gelukkig viel het in de smaak. Dat is iets waar ik dan wel over in zit op zo'n moment. Zullen ze het wel lekker vinden? Het was geweldig om te doen, maar ook meer werk dan ik dacht. De volgende keer ga ik eerst eens goed nadenken voor ik ja zeg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten