vrijdag 9 maart 2012

Stempelen op borduurstof

Tussen het poetsen, strijken en  het zorgen voor Julia door, heb ik best nog eens tijd over voor bakken of crea bezig zijn. Julia slaapt heel veel en huilt heel weinig. En voor schoonmaken en de strijk heb ik ook geen hele week nodig...

Ideeën heb ik altijd genoeg! Zo wilde ik nog een keertje caramelfudge (zachte caramelblokjes) maken en had ik een leuk idee gezien op internet: stempelen op stof. Dit heb ik allebei afgelopen week gedaan. In dit bericht laat ik het stempelen zien (en in een andere zet ik het recept van de fudge).

Op de blog van Eline Pellinkhof, klik hier, stond ontzettend leuk kaartje met een stempel op stof. Normaal gebruik je deze stof (Aida, om precies te zijn) om op te borduren, maar met behulp van een stempel en inkt ben je veel sneller klaar en het ziet er super uit!

De stempel is onderdeel van een heel aantal stempels en is ontworpen door Eline Pellinkhof. Zij ontwerpt niet alleen stempels, maar ook snijmallen (voor o.a. de Cuttlebug, zie mijn post daarover), kantjes, patronen om een roos op de muur te schilderen en ze heeft 2 hele leuke boeken gemaakt.

Dit boek heb ik, het is superleuk!



Ik heb de stempel gebruikt op een houten doosje van de Xenos. Ik had een M op het doosje geplakt en het vervolgens wit gespoten (grondverf, van de bouwmarkt). Vervolgens heb ik de gestempelde stofjes, samen met 3 roosjes, 2 klimopblaadjes en een sierlijk roze 'lijstje', er op geplakt. Daarna nog twee kantjes aan de zijkanten van het doosje en het ziet er schattig uit. Ik heb er een rompertje en 2 paar sokjes ingestopt, om morgen weg te geven, als we op kraamvisite gaan!




Maar nu is mijn lijst met ideeën niet op hoor. Ik wil ook nog een keertje werken met transferpapier (afbeelding op stof strijken) een roos borduren, knoopjes bekleden, weer eens iets naaien, een naamslinger maken van vilt, red velvet cupcakes maken, nog een dummy (neptaart) maken........................................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten