woensdag 18 december 2013

Kerstkaarten en een makkelijke tulband

De afgelopen daagjes bedacht ik opeens dat ik dit jaar zelf de kerstkaarten wilde maken. Normaal ben ik daar vrij makkelijk in: of het worden kant en klare kaartjes of ik maak online een leuke kaart met foto's.

Ik kwam namelijk tussen al mijn hobbyspullen een leuk blok van 'Eline's huis' tegen, met papier in rood, zilver en wit. Vorig jaar (of misschien al langer geleden) gekocht en amper gebruikt. Ook vond ik nog 2 pakken vierkante kaarten met envelop en leende ik van mijn vriendin een avondje een aantal bijpassende snijmalletjes voor de Cuttlebug (thanks Patricia!).

Niet heeel erg ruim van tevoren begon ik aan de kaartjes. Op 1 avond sneed ik 60 denneboompjes, 40 reeën, 20 tags, 20 arresleetjes en 20 herten en stempelde ik 60 keer een kerstwens. Dat was een flinke klus, maar het lukte.

En toen kwam de grootste klus: het op maat snijden van de papieren en vooral het vastplakken met dubbelzijdig tape van alles. Maar het is gelukt!

 
En nog een tip voor de komende feestdagen. Wil je iets lekkers voor bij de koffie, maar er weinig tijd aan besteden?
 
 
 
Koop dan bij de Lidl de 'Belbake stracciatella cakemix'. Een heerlijke cake, zo klaar en vooral mooi in een tulbandvorm. Wij vonden 'm erg lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten