zaterdag 14 december 2013

Winterstapeltaart

Een hele tijd geleden was ik jarig (september) en ik vierde 2 weken later mijn verjaardag in de klas. Ik had chips, cake, slagroom, snoep en nog meer (ongezonde) dingen (sorry....) maar geen zelfgebakken taart of cupcakes bij me.

Natuurlijk waren de groep 8-ers blij met al dat lekkers, maar sommigen waren toch wel wat teleurgesteld. "Heeft u geen zelfgemaakte taart bij u???'
Nee dat had ik niet. Dat had ik nog nooit eerder gedaan (best veel werk voor een hele klas) maar er was ook nog nooit eerder iemand over begonnen. Maar ja, dat krijg je als er een aantal meiden trouw de berichtjes van 'Made by Ellen' op facebook en blog volgen.

Dus ik beloofde nog een keer te trakteren. Er werd haast elke week wel gevraagd of ik al iets bij me had. Ik beloofde uiterlijk voor de kerstvakantie een taart mee te nemen. Vrijdag 13 december was het zo ver! Ik maakte een 'neutrale' taart, voor meiden en voor jongens leuk en passend bij het seizoen.

Staat de taart voorin de klas en wil ik nog wat fotootjes schieten voor op m'n blog, is de batterij van m'n fototoestel leeg....pfffff

Dus jullie moeten het helaas doen met 'n simpel, wazig fotootje van m'n mobiel...


De meeste kinderen wilden wel een groot stuk, want 'dat krijg ik toch wel op hoor!' Nou, daar zijn ze wel achter gekomen ;-)

Het was een flinke taart: 30 cm en 25 cm gestapeld (voor 30 leerlingen). De collega's konden zelfs ook nog een stukje nemen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten