zaterdag 23 maart 2013

Stapeltaart voor een man

Zo...................daar ben ik weer eens! Ruim een week na mijn vorige bericht! Elke keer had ik geen tijd om wat te schrijven, maar nu ben ik er even voor gaan zitten. Er komen wat drukke weken aan, dus ik moet het goed bijhouden.

Na een weekje of 2 mocht ik afgelopen week weer een taart maken, of eigenlijk 2. Er was een stapel (20 cm en 25 cm) besteld voor een man. In de kleuren zwart en wit, met foto's erop en een geboetseerd fototoestel. Dat vond ik best spannend, want het moet wel een beetje lijken op het echte toestel! Maar het ging aardig. Met een afbeelding van het toestel (Nikon D600) megagroot op m'n laptop naast me, ging het beter dan ik verwachtte. De avond ervoor stond er dus een minifototoestel te wachten op een taart!

De volgende dag heb ik de taarten gemaakt en gedecoreerd met foto's en een logo op frosty sheets. De naam van de jarige erop en de leeftijd en een parelrandje erlangs. Lekker rustig gehouden dus. Het kleine beetje rood wat ik gebruikt heb, fleurt de boel een beetje op.

 
 
Verder had ik een bestelling van een 20-tal truffels. Ik wilde er gelijk wat meer maken voor onszelf, maar dat werden er wel heeeeeeeeel veel meer! Het zijn er nu ruim 100... Ik heb er 30 helemaal afgemaakt, de andere 70 liggen in de vriezer te wachten op een laagje chocolade en chocoladesnippers. Want als ik die allemaal ook gelijk van voorzie van zo'n lekker jasje, ben ik bang dat ze in een week op zijn gegeten ;-)
 
 
Ook heb ik nog zelf amandelspijs gemaakt en vervolgens amandelbroodjes. Dat was 's avonds en dan zijn foto's zo lelijk (kijk maar naar de foto van het doosje bonbons) en onscherp (de flits weerkaatst in ons glanzende stenen aanrecht). Volgende week maak ik ze nog een keertje en dan overdag. Het recept en de foto's volgen dus nog!
 
Er kwamen nog wat kralen binnen, een aantal nieuwe bestellingen (o.a. een Nijntje taart), nieuwe koffertjes, 5 kilo marsepein...enzovoorts! Dus lekker bezig hier! Ik wil alleen al wekenlang verder gaan met Julia d'r zomerjurkje. Dat is helaas nog steeds niet gelukt.........
 

1 opmerking:

  1. Zo bezige bij, je hebt het weer heel mooi gemaakt! Echt een mannentaart, strak en de kleuren ook. Heb je binnenkort nog wel tijd voor mijn bestelling haha ;-). En die meisjesjurk moet af hé, die wil ik graag zien :-).

    BeantwoordenVerwijderen