zaterdag 5 januari 2013

Bloemhaarspelden

Het is druk in huize Meijer. Terwijl ik dit schrijf, staan er 24 cupcakes in de oven en er moeten er nog 100 volgen.

Op tafel en in de vensterbank staan dienbladen en snijplanken met 200 klimopblaadjes, 200 bloemetjes, 120 schildjes met 2 letters erop, 80 camees en 80 boogjes van fondant! Ik ben druk bezig met het maken van 120 cupcakes voor een bestelling. De 8 bussen poedersuiker staan al klaar voor het glazuur en intussen draai ik er 50 eieren en 2 kilo roomboter door heen, voor het cupcakebeslag. Het lijkt wel een bakkerij hier, met die hoeveelheden.

Afgelopen week ben ik ook nog bezig geweest met het maken van bloemenhaarspeldjes. Dat is nu weer hip in (hobby) 'haarland'. Klik-klakspeldjes of krokodillenklemmetjes met 1 tot 3 stoffen bloemen en daarboven op een flatback (button zonder speld) met een tekst. Heel erg leuk, dus ja, die maak ik dan ook!

Inmiddels heb ik diverse speldjes gemaakt. Als je eenmaal bezig bent, kun je niet meer stoppen. Het is zulk leuk materiaal en het resultaat is super.

Kijk maar mee:










Zijn ze niet schattig?

Ondertussen druppelen de romper- en t-shirt bestellingen binnen. Er zijn er al 3 onderweg naar klanten en volgende week geef ik zelf de tweede weg als verjaardagscadeautje. Ik ben nu bezig met een wit shirtje met donkerblauwe letters, voor Julia...resultaat volgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten