zaterdag 15 september 2012

Stapeltaart in quiltthema

Het was een hele drukke week dit keer, want naast twee dagen werken en zorgen voor Julia, had ik 3 taarten, een stapeltaart en 12 cupcakes in bestelling voor vrijdag en zaterdag. Ook moesten er nog 2 armbandjes voor bruidsmeisjes gemaakt worden (passend bij de kettinkjes) en een andere armband.

Het is gelukkig allemaal goed gekomen (met hulp van m'n vriendin)! En nu ga ik natuurlijk alle taarten showen...en we beginnen met de eerste: een stapeltaart in quiltthema.

Ik wist natuurlijk dat het een hele drukke week zou worden en een hoop gestress kon ik voorkomen door de boetseersels al van tevoren te maken. Daarom ben ik vorige week al begonnen en wel met dingen voor deze taart. Drie klosjes garen, een meetlint, naald en draad, knopen, een vingerhoedje en....een quilt!
Echt superleuk om te doen.



De quilt bestaat uit 25 vierkantjes, die ik een patroon heb gegeven met impression matten. Vervolgens heb ik ze geplakt op een wit vierkant van marsepein.

Het was nog best lastig om kleuren te kiezen voor een quilttaart, vond ik. Want meestal hebben quilts donkerdere kleuren (toch? kben er niet heel erg thuis in). Hoe ben ik uiteindelijk hier op gekomen? Ik heb op de kast een doosje met cadeaulint staan (Ikea) en daar zaten deze kleuren in... 

De taart bestond uit 2 lagen, de onderste laag (25 cm) is lichtblauw geworden en de bovenste (20 cm) lichtgroen:




En toen er genoeg foto's geschoten waren, kon de taart eindelijk ingepakt worden ;-)


Reactie van de klant: 'm'n moeder vond 'm zo mooi, ze wilde 'm eigenlijk niet aansnijden...' en 'we hebben met z'n allen foto's staan maken...!' 

En daar doen we het voor... (en nu op naar het volgende bericht, taart nr. 2)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten