maandag 21 november 2011

Weer eens een taartje!

Afgelopen zaterdag had ik heel de dag de tijd om weer eens een mooi en lekker taartje te maken! Heerlijk was dat! Ik wilde nog altijd eens een mooie bloem maken van fondant met de uitstekers die ik al heel lang heb. Ik had het al wel eens eerder geprobeerd, maar het was nog nooit echt goed gelukt. Nu had ik op internet een how-to (stappenplan) gevonden voor een mooie bloem.

Terwijl het kapsel in de oven stond en al heerlijk begon te ruiken, ben ik aan de slag gegaan met fondant. De bloem in de uitleg was zilverkleurig, prachtig, dat wilde ik ook!

En ik moet zeggen: het lukte deze keer wel aardig. Ik ben een enorrrrrrrrme zeurpiet en het is niet snel goed, maar nu was ik zowaar tevreden!

Het taartje heb ik bekleed met lilakleurige marsepein (die kleur heb ik nog nooit gebruikt) en onderaan afgemaakt met een grijs lint.



Het taartje is meegegaan naar mijn familie en het was binnen 10 minuutjes op! Iedereen vond 't zonde, maar ja, daar maak je een taartje voor toch? En hij smaakte weer heerlijk. Alleen de bloem heb ik kunnen redden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten