zaterdag 4 oktober 2014

Nieuwe bakspulletjes...

Ik kreeg van mijn klas leuke cadeautjes! Chocoladerepen en bonbons, douchegel enzovoorts, maar ook bakspulletjes. 2 houten pollepels, bakbonen (om bijv. op bladerdeeg te leggen, zodat het niet omhoog komt. Dan kun je daarna het bladerdeeg vullen met bijv. fruit of banketbakkersroom.) en 3 mooie maatbekers.




En verder wilde ik pas rondo's bakken. Ik had een leuk recept uit een bakboek gekozen om lekker aan de slag te gaan.


Helaas had ik het cupcakebakblik te erg gevuld. De rondo's rezen zo enorm, dat het veranderde in 1 grote, aan elkaar plakkende 'rondohoop'. Helaas heb ik er geen foto van gemaakt, maar ze zijn natuurlijk wel op gegaan. Ik dacht, laat ik dit ook een keer schrijven, zodat jullie niet denken dat alle baksels hier goed gaan ;-)

De koeken kwamen kapot uit de bakvorm. Ik heb ze in kleine stukjes gebroken, wat slagroom geklopt en voila: toch een lekkere traktatie voor de visite! Dus als iets mislukt, moet je een beetje creatief zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten