donderdag 24 oktober 2013

Workshop, taart en rokje...

De afgelopen weken heb ik veel verschillende dingen gedaan.
Ik mocht een sieradenworkshop geven aan een aantal collega's van een bejaardentehuis. Dat is altijd leuk! Mensen zijn enthousiast over de grote hoeveelheid kralen en gaan actief aan de slag. Sommige creatievelingen verzinnen soms dingen waar ik nog niet aan gedacht heb...en dat is leuk om te zien.

Verder 'moest' ik nog een taartje maken voor Frank. Hij had een paar weken geleden ook al getrakteerd voor zijn verjaardag, maar nu hij zijn aanhangerrijbewijs gehaald heeft, moest er weer een taartje mee, pfff. Het moest toch gebeuren, ook al had ik enorm last van m'n rug. Dus er ontstond een saai, doorsnee taartje...


Al een paar weekjes geleden had ik een rokje voor Julia genaaid. Ze heeft al een ruchesrokje van Vingino en dat had ik nagemaakt. Maar blijkbaar had ik niet goed gemeten want het was veel te kort. Even snel een ruche erbij, dat ging niet. De elastieken band moest er weer af, vervolgens moest er een strook aan de basisrok en daarna nog een extra ruche erop. Daar moest ik even wat moed voor verzamelen, maar nu is tie echt af en goed passend!

Het is erg leuk om te doen (al is het rimpelen van 7,5 meter stof een flinke klus) en voor 4,- hebben we er een schattig rokje bij!

 
Het volgende project ligt al weer klaar: een donkergroen jurkje van prachtige 'soort' wollen stof. Het patroon is getekend, de stof geknipt en van een krijtlijn voorzien. Alleen de maat is wat groter, het is namelijk voor mezelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten