zaterdag 31 december 2011

Oudejaars cuppies...

De kerstvakantie is inmiddels begonnen en vandaag is het oudejaarsdag. Gisteren had ik zin om iets lekkers te maken en gelijk het sjabloneren eens uit te proberen. Dus maar weer aan het bakken! Eigenlijk was het wel weer eens tijd voor een taartje, maar ik wilde wat weggeven aan twee gezinnen, en dat wordt een beetje lastig als je maar één taartje hebt!

Dus zijn het weer cupcakes geworden. Ik wilde graag iets doen met goud. Daar heb ik een potje poeder van en dat had ik nog niet gebruikt. Samen met bruin vind ik het echt een oudejaarscombinatie!

Eerst maar wat fotootjes... Ze zijn op 3 manieren gedecoreerd:

Een rondje marsepein waarop een kroonluchter of bloemen zijn gesjabloneerd.


Een hoopje 'goudkleurig' glazuur met daarop een torentje van ijssterretjes van fondant en wat goud- en zilverkleurige balletjes.


Zelfgemaakte dulce de leche (caramelglazuur) met bruine chocola en wat goudkleurige sterretjes.


En dan alles nog eens bij elkaar!


Ik ben wel tevreden en de ontvangers waren het ook! Ik heb er nog 13 over, dus we komen zelf ook niks te kort. Samen met de oliebollen en appelbeignets dus genoeg zoetigheid in huis, komend weekend...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten