maandag 28 februari 2011

Cakepops!

Een week geleden kwam mijn moeder met een krantenknipsel aan. Cakepops, dat is nieuw, das echt wat voor jou om uit te proberen! En ja hoor, dat wilde ik wel. Ik had het al voorbij zien komen op een taartenforum, maar ik had geen idee hoe het moest. Dat stond dus precies in het artikel. Een cakepop is een 'lollie' gemaakt van cake en bijvoorbeeld gesmolten chocola. Ik heb altijd gedacht dat er een heel blokje cake in zit, maar niets is minder waar!




Je verkruimelt een cake (zelf gebakken is natuurlijk het lekkerste) en je mengt de korrels met botercreme. Ik had witte chocolade botercreme gemaakt. Vervolgens draai je daar balletjes van. De balletjes moeten lekker stevig zijn, anders vallen ze uit elkaar. Prik ook vast een gaatje in de bolletjes, anders krijg je de stokjes er niet meer in! Na het opstijven in de koelkast, kunnen ze op de stokjes. Doop de stokjes wel even in gesmolten chocola, anders blijven ze niet zitten. Ik heb de balletjes daarna nog een keer ingesmeerd met witte chocola en door de witte chocoladehagel gehaald. Maar je kunt ze ook door blauwe of roze muisjes halen, of door discodip (snoepjes op ijsjes). Ontzettend leuk en lekker!

Ze zijn ook te bestellen (zie mijn webshop). Leuk voor kinderen om te trakteren op school of te gebruiken tijdens de kraamtijd. Lekker, handig en origineel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten